Van Hospital de Orbigo naar Rabanal del Camino 37km

12 mei 2023 - Rabanal Del Camino, Spanje

s, nachts goed geslapen in de zen Albergue en rond zes uur sta ik buiten.Ik wandel verder en kom weer bij de N102 terecht die ik weer een heel eind moet volgen.Temperatuur is rond het vriespunt,dus ik stamp maar eens goed door en kom na zo,n 16km in de voorstadjes van Astorga .Pak hier mijn ontbijt en loop verder naar de prachtige binnenstad van Astorga.Ik ga mijn stempel halen bij de kathedraal,maar kan niet naar binnen vanwege privé rondleiding,jammer.Ik loop verder en het is inmiddels echt koud geworden door een straffe wind die door de bergen giert.Trek mijn versleten jasje maar weer aan,die ik vorige week eigenlijk weg had willen gooien.Ik stap verder en ga de Meseta langzaam verlaten.Ik geniet echt van het glooiend landschap met die prachtige kijk op het gebergte waar ik nog overheen moet.Alles staat in bloei en dan vooral de brem in al zijn kleuren.Ik kom op een heuvel en zie een standbeeld van mijn mijzelf staan,nooit geweten dat ze dat gemaakt hebben,maar ik zal wel ergens ongemerkt model hebben gestaan..De route gaat verder over mooie paden en ik kom door kleine dorpjes waar ik wat te eten en te drinken pak.En dan na 37km kom ik in Rabanal del Camino,een prachtig dorp waar ik zal overnachten.Ook dit dorp wordt in leven gehouden door de Camino.Ik had niets gereserveerd maar ik kan terecht in een groot snurkkasteel.Het is een prachtige plek en krijg een bedje beneden bij de deur.Even opfrissen en ga buiten in het zonnetje en uit de wind een biertje doen en heb een leuk gesprek met een Ierse man.Ik ga nog even op verkenning uit en kom in een leuke tuin.Er staan verschillende tentjes met matrassen waar je voor niets kunt overnachten,Camino provides.Ik ga eens uit de wind op een luxe bank zitten en drink een paar biertjes en loop daarna terug naar mijn snoringpalace wat inmiddels vol zit,en ga wat eten .Onder het genot van een wijntje schrijf ik deze blog en ga dadelijk slapen.Morgen staat er weer een hele klim te wachten. Buenos noches e Hasta manana

1. Rita:
    12 mei 2023
    Wat een geweldig verhaal hahahah snurkkasteel💤💤. En wat een afstand loop ik nog niet in 1 maand. Truste en goede reis voor morgen💤💤😀
  2. Ed Verheijen:
    12 mei 2023
    Wederom een skon verhaal, zet hem op ik vind het knap dat je het kan......
  3. Marianne:
    12 mei 2023
    Ja John zei al je lijkt er sprekend op 😊 goei model 😉 wat een leuke plek om te overnachten , volgens mijn was het daar wasdag 😂 fijne nachtrust 🖐️
  4. Jan v Deursen:
    12 mei 2023
    Ik geniet elke dag van jou prachtige verhaal
    Dan monteurtje uit de Breugelse straat is niet zo weinig
  5. Daisy:
    13 mei 2023
    Haha dat standbeeld 🤣🤣
  6. Hans:
    13 mei 2023
    En ik maar denken dat het allemaal afzien is :), biertje, wijntje en luxe bedden :)
    leuk dat je al die mensen tegenkomt en er mooie gesprekken ontstaan. Goed bezig