Van Rabanal del Camino naar Molinaseca 26km

13 mei 2023 - Molinaseca, Spanje

Klokslag 5 uur vanmorgen gaan er allerlei beltonen af en het Kia wagenpark staat op.Hoop geritsel en geschuif en om kwart voor zes lig ik weer helemaal alleen en slaap nog een uurtje.Ik loop de Albergue uit en begin aan een hele mooie route.Het begint gelijk te klimmen over prachtige paden.Temperatuur is rond het vriespunt maar die ronde kachel achter mij doet zijn best.Ik loop door het prachtige landschap en we stijgen gestaag naar zo,n 1500meter.De koeien met bellen,het panorama,de geur van de planten alle zintuigen staan op scherp,behalve de smaak.Maar daar komt na zo,n 5km ook een oplossing voor.Ik pak een koffie en een bocadillo en loop verder.En dan kom ik bij Cruz de Ferro,een bezinningspunt en tevens het hoogste punt van de hele Camino.Het is een hoge boomstam met daarop een kruis op een hele berg stenen.Van vroeger uit werd hier een steen neer gelegd als offer waarmee ze een goede oogst aan de goden vroegen.Nu leggen de pelgrims hier een steen of aandenken neer om dingen uit hun leven los te laten.Het is voor velen een emotioneel moment .Tsja ik heb niets om los te laten,mischien moet ik wat meer vasthouden.Ik ga op een bankje zitten en laat het over me heen komen.Ik loop verder door het prachtige landschap en we stijgen en dalen over prachtige paden.Alles staat in bloei en ik kom langs een glooiende wei met koetjes en kalfjes,waar ken ik dat ook al weer van.Het enigste water wat ze hebben ,komt uit een bron en die weten ze perfect te vinden,net als mij.En dan staat er ineens een klein caravanetje met vanalles te koop en zelfs de kachel brand.Ook hier wat gepakt en vervolg het prachtige pad.We gaan nu afdalen en dat is opletten geblazen,steil naar beneden over kleine rotspaadjes.Maar wat een paar prachtige uitzichten ,het gaat steeds steiler naar beneden en dan kom in El Acebo,waar ik een pot bier en wat te eten pak.Kom in gesprek met de eigenaresse en die blijkt uit Nuenen te komen.Heeft hier een knappe Spanjaard getroffen en zijn een restaurantje begonnen.Wat is de werel klein.Ik ga weer verder maar nu over serieuze afdalingen,echt steil naar beneden over de rotsen.En dan kom ik aan in aan in Molinaseca een prachtig stadje ,ik pak hier eerst maar een biertje en kom al gauw in gesprek met een Nederlander en een Amerikaan die hier al 6 jaar woont.Ik ga naar mijn kamertje en na een frisse douche loop ik naar de kerk.En daar begint net een processie voo .ja een goede oogst.Ik ga ff eten en duik mijn bedje in,wat een prachtige dag.Hasta manana

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marianne:
    13 mei 2023
    Ja zo is de wereld klein 😊 morgen een fijne loop dag 🖐️
  2. Jim:
    👍👍
  3. Jim:
    Goed bezig👍👍
  4. Carla:
    13 mei 2023
    Mooie dag weer Rob! Prachtige koeien.
  5. Leon Maes:
    schitterend Rob ! ,Erna.
  6. Han Brands:
    Mooie foto’s
  7. Jaap Harthoorn:
    14 mei 2023
    Mooie wandeling, prachtige foto’s.
  8. Rita:
    14 mei 2023
    Prachtige fotos van een mooie dag. Sjiek bed voor je. Je zal wel lekker hebben geslapen. Fijne wandeldag vandaag👍🌞🌞
  9. Hans:
    14 mei 2023
    Lekker en over het hoogste punt heen met nog 223 km te gaan is dat al bijna in de pocket.