Van Rabanal del Camino naar Villafranca del Bierzo 33 km

14 mei 2023 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Werd vanacht nog even wakker van het vuurwerk dat vlak voor mijn raam werd afgevuurd,maar om zeven uur sta ik fris en fruitig buiten.De route gaat verder langs stille weggetjes en door kleine dorpjes die nog alle van de zondagsrust genieten.En zo loop ik langzaam Ponferrada binnen wat eens het hoofdkwartier van de Spaanse tempeliers was.Die tempeliers was een mooi leger om iedereen katholiek te maken.Ik kom hier ook Jan  tegen die volgens mij gisteren mijn zonnebril heeft meegenomen van het terras.Het ismaar een brilleke van 2 euro bij ons,maar hier moet je echt naar de opticien ,blij dat ik hem terug heb.Ponferrada is ook zo,n stad waar ik nog een keer terug moet.Ik loop verder langs de route die voornamelijk langs de B wegen loopt en ik kom door diverse dorpjes ,waar ik overal wat eet en drink.Ik loop de Bierzo streek binnen,en denk dat is leuk,Bier en zo,maar nee dit is weer een bekende wijnstreek,snap alleen de naam niet.Maar inderdaad ik loop door prachtige wijnvelden en een mooi glooiend landschap en dan kom ik aan in Villafranca del Bierzo.Een prachtig oud stadje,waar ik mijn bedje eens ga zoeken.Dat blijkt in een mooi hotel,waar ze ook wat slaapzalen hebben.Ff douchen en ik ga het mooie stadje eens verkennen.Ik land op een terrasje en kom in gesprek met een paar Koreanen.En nou snap ik het,er is een hele tv serie in Korea over de Camino en als je die gelopen hebt ,komt het goed.Wat dan precies goed moet komen begrijp ik dan nog wel niet,maar wie weet.Ik kruip in mijn bedje en hou mijn slaapzak in de buurt,want de airco staat hier op maximaal.Hasta manana

1. Jim:
    14 mei 2023
    Goed bezig opa 👍💪
  2. Marianne:
    14 mei 2023
    Mooi die tuin Rob , en als je weet wat goed kan komen dan horen wij het wel 😂 welterusten 🖐️
  3. Julia:
    15 mei 2023