Van Isle-et -Bardais naar Saint Armand Montrond

29 april 2022 - Saint-Amand-Montrond, Frankrijk

REVEILLE

Ik werd vanmorgen wakker in een grote orkesthal.Was het vannacht alleen de dirigent uil die ik hoorde,nu deed het hele orkest mee.Een paar honderd vogels uit alle toonaarden,ik gluurde eens uit mijn tentje en zag de damp boven het meertje en de zon die zijn best deed,fantastisch.Om een uur of 7 eruit,het is 3 graden buiten,maar daar had ik met de centrale verwarming in mijn tent niets van gemerkt.In een half uurtje alles weer gepakt,mijn Appletjes ff in de fruitschaal voor wat stroom en op pad.Door een prachtig bos en glooiend landschap naar Anaiy de Chateau .Mooi authentiek dorp,hier een paar koffie en bij de bakker wat lekkers gepakt en weer op pad.Langzaam loop ik weer een nieuw departement in deCher.Ik moet zelf ook mee en dan kijken waar ik zit in Frankrijk.Na zo,n 10 km kom ik aan bij het Canal du Berry wat ik zo,n 8 km ga volgen. Gewoon saai stuk,ik zet dus maar een muziekje op en binnen notime ben ik in Saint Armand Montrond.Best wel een grote stad.Ik loop door naar de Camping Municipal en daar begint een leuk stukje toneel.Ik kom met mijn rugzak bij de receptie binnen en wordt hartelijk welkom geheten door 2dames,waarvan er één zelfs Nederlands praat.Ik vraag plaats voor een tentje en alles wordt behandeld of ik een camper bij me heb.Ik moet 19 euro afrekenen en krijg een chipkaart voor de slagboom.Ik zeg tegen dat femke,dat is Frans voor vrouwke,ik kom binnen met een rugzak hoezo chipkaart?Nou ook weer opgelost,Soestdijk weer opgezet en mijn Appletjes weer aan de beademing.Nog effkes de stad in geweest voor wat boodschappen en een broodje kebab en nu blog afmaken en naar bed.