Van Saint Armand Montrond naar Le Châtelet 32 km

30 april 2022 - Le Châtelet, Frankrijk

Festina Lente

Vanmorgen tentje nat in moeten pakken,niet van de regen maar van de dauw en condens.Ontbijtje op het bankje en vertrokken.Het belooft een prachtige dag te worden.De route gaat over stille landweggetjes en enorme vlaktes wat dan weer mooie panorama’s geeft.In een klein dorpje staat een oude man buiten en begint een gesprek.Over de Camino,hij heeft hem in 1957 gelopen.Nou is dat gewoon een mooi jaar,maar toen voor een Fransman .Hij vertelde dat hij dan meestal in stallen sliep,want refuge,s of hostels waren er toen niet.De man is 89 en wandelt nog elke dag zijn rondje.Hij wenst me bon courage,en ik loop verder .Even later passeer ik een snelweg waar naartoe,ik zou het niet weten.Maar het gaat met grote snelheid.Ik loop verder en besef dat ik eigenlijk een klein stipje op een grote landkaart ben.Ik loop elke dag een stukje verder en kom uiteindelijk ook op mijn bestemming.Festina Lente,langzame haast.Ja er wordt wat af gefilosofeerd op de Camino .Ik zou onderweg een dorpje passeren en het plan was daar wat te eten .Pech, restaurant gesloten.Ik kom een andere pelgrim tegen uit Brussel en die had naar het winkeltje gebeld of ze iets langer open wilde blijven.Want 12 uur gaat alles dicht.Dus maar wat inkopen gedaan en bij de kerk met zijn tweeën geluncht.Route verder vervolgt door een prachtig gebied en zo kom in aan in Châtelet.Ik slaap hier in een pelgrims herberg.Fijn kamertje voor me eigen waar ik eerst de tent te drogen leg.Heerlijk gegeten met Rachel uit Wales en Pierre uit Brussel.Leuke gesprekken met 2 compleet andere mensen.En nu bedje in

a demain

1. Julia:
    30 april 2022
    Mooi geschreven👍 en leuke mensen ontmoet, geniet van deze mooie momenten🌞
  2. Eva Laureijs:
    30 april 2022
    Prachtig landschap! Ik ben jaloers!! Ik lees iedere dag je blog. Trots op jou!! Je doet dat goed 💪❤!! Geniet er weer van morgen 😊. Grtjs van ons allemaal, Eva.
  3. Carla:
    30 april 2022
    Wat is het toch mooi overal! Geniet ervan en succes voor morgen!
    Groetjes, ook van Geerd!
  4. Laura:
    30 april 2022
    Ziet er super mooi uit opa! Nog super veel plezier en succes 😘🍀🍀
  5. Jolanda Janssen:
    30 april 2022
    Mooi verteld ja rob lees je verhalen iedere avond
  6. Jaap Harthoorn:
    Mooi verslag
  7. Rinie van Gastel:
    1 mei 2022
    Hé Rob. Weer n mooi stuk gelopen. 1957 jouw geb jaar dacht ik dus mooi jaar. Grote kamer heb je dus echt ff lekker bijkomen.
  8. Daisy:
    1 mei 2022
    Wat een mooie foto's pap, fijn dat het weer nu ook goed is☀️☀️
    Succes voor morgen!!😘