Van Magny Cours naar Le Veurdre 26 km

28 april 2022 - Livry, Frankrijk

The sound of silence

Na het ontbijt in een flauw zonnetje vertrokken.Over rustige wegen langs het circuit van Magny Cours naar Saint Parize le chatel.Mooi dorp waar tenminste nog wat te doen is.Bij de bakker een stokbrood gekocht en aan mijn rugzak vastgeknoopt en in de kerk een kerkse opgestoken.De weg vervolgt door een prachtig bos .Het enige geluid dat ik hoor zijn de vogels en het geknars van mijn rugzak.Dit is genieten met een grote G.Na anderhalf uur in stilte gelopen kom ik bij een molen ,waar ik mijn rugzak eens afdoe en een broodje smeer.Ik moet wat kilo,s kwijt uit die rugzak,dus alle kliekjes opgegeten.Op mijn gemak verder gelopen over kleine c weggetjes waar ik niemand tegen kom.Ik steek de rivier L,allier over en kom in het departement Auvergne.In het dorp Le Veurdre stop ik,hier wordt opgehaald door Marco die me naar hun domein Paraize brengt.Ik wordt hartelijk welkom geheten door Muriel,Floor,2 honden en een hele zwik katten.Na een biertje en een verkwikkende douche krijg ik een rondleiding door het gebouw wat ze aan het restaureren zijn.Alles wordt zoveel mogelijk in originele staat teruggebracht.Eeuwenoude balken,kozijnen,kasten ,ovens,deuren prachtig om te zien hoe de geschiedenis hier tot leven komt.Na een lekkere bbq gaan we naar binnen en kletsen we wat bij,ik heb deze mensen zo,n dikke 20 jaar niet meer gezien.De avond eindigt dan in een kleine mineur als een van de katten wordt doodgereden.

A demain

1. Julia:
    28 april 2022
    Hoi Rob, mooie foto’s, maar wat zielig dat de avond zo verloopt😪
    Die de groetjes aan de familie van mij😀
  2. Rinie van Gastel:
    28 april 2022
    Hallo Rob. Dit is echt weer n mooi gebied en zeker als ik goed naar de foto’s kijk met een strak blauwe lucht. Genieten. En jammer v d kat natuurlijk. Maar wel leuk om de vrienden / familie van je vrouw weer te zien als ik het goed lees
    Hoi Rob. Mooie tocht weer en mooi weer zo te zien. Prachtige fotos en leuk om oude vrienden te zien wel triest van hun kat. Goede reis vandaag. Groetjes Ad en Rita
  4. Carla:
    28 april 2022
    Was een mooie dag vandaag. Vandaag ook weer genieten hoop ik!
  5. Muriel Pelle:
    Hai Rob, fijn dat je bij ons was.
    Lekker bijgepraat en inspirerende gedachtes uitgewisseld.
    We wensen je een heerlijke tocht met alle vrijheid en toevalligheden...dat zijn de mooiste !
    Altijd welkom he...hopelijk tot snel,
    dikke knuffel voor jou én Julia !