Van Nevers naar Magny Cours 19km

26 april 2022 - Magny-Cours, Frankrijk

What a difference a day make

Dat was het eerste wat ik dacht toen ik vanmorgen door de raam keek.Een nevelig zonnetje dat zijn best deed om de stad te verwarmen.Na het ontbijt,samen met de poes wandel ik Nevers in.Prachtige stad wordt ook wel stad van kunst en geschiedenis genoemd.Nou het was gisteren een hele kunst om er te komen.Maar genoeg daarover.Ik wilde nog even naar Bernadette van Lourdes gaan kijken die hier opgebaard ligt,maar dat ging pas om 10 uur openen dat was net iets te laat.En och,ze loopt niet weg.Ik passeer de brug over de Loire en koop bij de bakker nog een stokbroodje en vervolg op mijn gemak de route door de Bourgogne.Glooiende velden en prachtige vergezichten.Onderweg kom ik nog ik een paar Engelsen tegen,even gebuurd en weer verder.Na zo,n 12 km een rustpauze in het gras.Ik ga eens bellen voor mijn overnachting vandaag,want die had ik nog niet.Een paar mailtjes eruit,en een stuk of 4 gebeld maar de meeste zijn niet open of bezet.De Mairie van 2 plaatsen gebeld voor de camping Municipal maar die zijn gesloten.Dat wordt nog wat.Afijn de Engelsen passeren mij weer en ik loop ook weer verder.Ik loop een stukje op met een Engelse vrouw en vraag waar hun slapen.Nou ze hadden ze hadden iets gevonden 26 km verder,dus ik doe er maar mee een mailtje uit.Een stukje verder zijn mijn twee Appeltjes het niet met elkaar eens Phone zegt rechtdoor waar inderdaad een schelp hangt,Pad zegt linksaf wat inderdaad de bordjes ook aangeven.Maar route Phone is 2 km korter en ook de Engelse vrouw ,die alleen een hele map papieren kaarten om haar nek heeft hangen,zegt rechtdoor.Dus rechtdoor,pad wordt slechter en slechter en volgens Phone moeten we nu linksaf maar dat gaat niet.Stukje verder kunnen we links als we de stroomdraad van de wei even weghalen en over een koeiengang naar een boerderij,300 meter verder,lopen.300 meter door de stront en blubber.Op het eind weer stroomdraad los en daarna onder touw ,over het erf vol kippen naar de weg.Ik kruip met met mijn rugzak onder het touw en loop naar de boer die inmiddels naar buiten is gekomen.Ik bied mijn verontschuldigingen aan,maar hij wijst terug.De Engelse zit met haar rugzak verward in het touw en ligt met haar buik op de grond en rondom allemaal kippen.Ik loop vlug terug om haar te helpen,maar kan een lach niet onderdrukken.In de consternatie vergeten een foto te maken.En zo wandelen we Magny Cours binnen,wat bekend stond voor zijn Formule 1 circuit.Ik ga een op een bankje zitten en raadpleeg IPad 2 mailtjes terug allebei negatief. Voor mijn neus een hotel of 30 km verder.Pelgrim 4.0 en het is geboekt.Ik neem afscheid van de Engelse en ga een Plat de Jour doen.Nog even wat fruit gekocht bij de Intermarche ,nu blog schrijven en wat lammen.

a demain

1. Rita:
    26 april 2022
    Hahahahah ook zonder fotos zie ik het helemaal voor me. Fijne avond en goede nacht en succes voor morgen. Groetjes Ad en Rita
  2. Maaike Weideman-Calis:
    26 april 2022
    Heerlijk hoe je je belevenissen beschrijft!!!! We lopen eigenlijk gewoon met je mee😁
    Bonne route lieve Rob!
    Liefs van de Weidemannetjes
  3. Ad van der Heijden.:
    Mooie fotos weer.
  4. Daisy:
    26 april 2022
    Hahaha je maakt wat mee zo, de ☀️ schijnt nu gelukkig. Mooie foto's!! Veel succes voor morgen!
  5. Ian:
    26 april 2022
    Ach ja nou loop je in de blubber is weer eens wat anders dan met de jeep😉 gr ian
  6. Jolanda:
    27 april 2022
    Mooi verhaal Rob en je maakt weer eens wat mee. Succes verder. Gr. Jolanda
  7. Irmgard:
    28 april 2022
    Wat schrijf je geweldig! Alsof ik met je mee loop.
    Succes met je tocht.
    Groet, Irmgard ( vriendin van Maaike)