Van Mansilla de las Lumas naar León 22km

10 mei 2023 - León, Spanje

Vannacht geen gesnurk maar om half vijf begint het geritsel en gerommel weer,iedereen staat op en vertrekt.Om half 6 ben ik de enige nog op de hele slaapzaal.Ik slaap dus nog rustig even verder en rond half acht loop ik Mansillas de las Lumas uit.Volgens de verhalen is het nu gedaan met de eindeloze en troosteloze vlaktes.Het is koud,zo,n 4 graden en het lijkt wel of het sneeuwt.Maar het zijn pluisjes van de populier,alles ziet wit.Voor degene met hooikoorts,not the place to be.Het landschap is inderdaad mooier en er is meer leven.Ik zie in de verte de Picos de Europe liggen wat het hoogste deel is van het Cantabrisch gebergte.Indrukwekkendde vergezichten.What a difference a day make.Ik neem nog een ontbijtje en wandel over brede paden door de voorstadjes van Leon.En dan langs diverse snelwegen ,waar ze een mooie route voor de pelgrims gemaakt hebben,loop ik de stad Leon binnen.Ik heb hier midden in het centrum een kamertje  bij een B&B.Ik ga eens badderen en de was doen en loop daarna de prachtige stad León in.Ik bezoek de prachtige kathedraal en ga hier en daar op een terrasje zitten.En zo kom ik weer allerlei bekenden tegen en de gesprekken komen weer op gang.Jim uit de States heeft net gehoord dat hij is geslaagd voor zijn masters en nodigt me uit voor een party vanavond,maar ik bedank deze keer.Ik ga eens rustig eten en op tijd naar bed.

Hasta Manana

1. Daisy:
    10 mei 2023
    Wat leuk om al die verschillende mensen te ontmoeten,ieder met hun eigen verhalen. Welterusten en succes voor morgen 🥾🥾