Van Montigvry naar Neuvy-Saint -Sepulchre

2 mei 2022 - Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk

Vannacht slecht geslapen,camping lag langs een drukke RN weg,maar daar had ik gisteren niets van gemerkt,het was stil op 1 mei.Daarbij was het erg vochtig en tegen het vriespunt.Rond 7 uur eruit en een hete douche gepakt.Dat voelt al iets beter.Tentje zeiknat ingepakt en tegen half negen op pad.In het dorpje zelf ook geen winkel te bekennen. ik hoop onderweg wat tegen te komen,want alles is op.Ook de shampoo en er moet nodig gewassen worden.De tocht loopt door een prachtig leeg landschap,alles staat in bloei en mooie vergezichten.Na een behoorlijke klim kom ik in Sarzy waar waarachtig om 10 uur een barretje open is.Koffie dan ,maar verder niks te eten Ik zit tegenover een prachtig kasteel met 4 torens.Het kasteel is in 1440 gebouwd en telde destijds 38 toren en 3 ophaalbruggen.De eigenaar zal wel een Italiaan geweest zijn.Destijds was het daar zo hoe meer torens hoe mee aanzien.Dan zit Rutte toch wel zielig in zijn torentje.De tocht gaat verder over stille weggetjes en langs een oud klooster.Rond half een kom ik aan in Neuvy Saint Sepulchre waar volgens de beschrijving winkels en horeca moet zitten.En inderdaad het restaurant is open en ik bestel een menu du jour en een lekker biertje.Nou dat ging erin,gisteren alleen wat stokbrood en vanmorgen niets.Dame Blanche als toetje en ik ga naar mijn kamer,die is er tegenover.Even de sleutel zoeken achter de brievenbus en kan mijn rugzak af en wil een douche pakken.Och ja geen shampoo,dus wachten tot 4 uur want het is siësta nu.Tentje te drogen gelegd ,dutje gedaan en om 4uur naar buiten naar de Epicerie en wat denk je juist deze middag gesloten.Ik vraag in een tabac of er nog andere winkels zijn maar helaas,alles gesloten ook het restaurant.Dan maar even naar de basiliek en wat rond gewandeld,ik loop naar de camping,daar moest ook nog wat zitten.Op het raam staat ,het hele jaar geopend maar niet op maandagmiddag.Ik ga maar langs de vijver in het zonnetje zitten en aan een nieuw boek beginnen.Ik zie tegenover mij in de vijver een reiger lopen en die pikt continu iets op uit het water.Ik denk,zijn restaurant is altijd open.

a demain

1. Wendy:
    Hey pap
    Mooi geschreven weer!! Hopen dat de winkels morgen weer open zijn!

Groetjes wendy
  2. Jaap Harthoorn:
    2 mei 2022
    Km? Ja, als je n open winkel ziet, meteen kopen. In een café altijd vragen naar een broodje, wie weet? Je schrijft zo dichtbij, ik beleef je mee!
  3. Rob:
    2 mei 2022
    Probleem is de winkels en barretjes zijn weg.COVID heeft hier echt toegeslagen en dan vooral economisch.Pandjes zijn dichtgetimmerd
  4. Rinie van Gastel:
    2 mei 2022
    Hoi Rob. Ondanks alles toch n mooiecdag en een super kamer. Als je terug bent kun je van alle verhalen mss wel n boek uitgeven. Met illustraties is het zo vol. Mooi weer en energie is alles wat je nodig hebt. Groetjes
  5. Rita:
    2 mei 2022
    Hoi Rob. Wat een verhaal weer. Boek schrijven want je schrijft superleuk en boeiend. Prachtige omgeving dat wel maar niks open dat is minder. Hoop morgen op shampoo voor je. Succes morgen. Groetjes Ad en Rita
  6. Maaike Weideman-Calis:
    2 mei 2022
    Een lekker bord eten met toetje💪🏻 dat gaat er dan goed in... Morgen vast wel, ergens een shampootje en een douche😁
    We genieten van je mooie verhalen😘😘😘
  7. Marianne:
    2 mei 2022
    Lopen is fijn maar met honger is het minder . Nou ik duim voor je dat je morgen lekker te eten hebt en och die shampoo die komt wel . Groetjes Marianne
  8. Julia:
    2 mei 2022
    Hey Rob, dat is wel wat afzien zonder eten😞
    Morgen hopelijk wat meer succes👍
    Liefs 💋
  9. Carla: