Van Neuvy Saint Sepulchre naar Gargilesse 27 km

3 mei 2022 - Gargilesse-Dampierre, Frankrijk

Life feels good today

Vanmorgen vroeg opgestaan,zooi ingepakt en naar de winkel.Het was 10 minuten voor opening,maar de deur werd open gedaan.Even shoppen,nou veel kan er niet meer bij in de rugzak,maar in ieder geval wat fruit en wat cola en niet te vergeten shampoo..Ik loop verder, in een lekker opkomend zonnetje ,langs het restaurant van vriend reiger en ga de wijde wereld in.Zo voelt het tenminste,opkomende zon mooie vergezichten.Heel langzaam begint het landschap te veranderen,eerst was het eerst kale landbouwgronden,nu steeds meer bomen.Ik loop door Cluis waar ik wat wil eten,maar net een begrafenis aan de gang.Even respect,en loop door.Naar wat? Ik weet het niet.Je hebt van die momenten dat de natuur en omgeving je opslokt,en dit is ereen.Ik loop langs leegstaande boerderijen waar het lijkt of de deur is dicht gedaan en de tijd is stop gezet..Even later loop over een eeuwenoude viaduct en wordt getrakteerd op een  enorm visoneel schouwspel van vergezichten over de Le Berry en Auvergne.Ik stap verder over een mooie route door mooie landerijen en mooie dorpen en in Pommiers ga ik zitten voor mijn lunchpauze.Rustig dorpsplein,en na de lunch even een dutje.En dan dan na een prachtige route door een bos ,kom ik aan in Gargilesse.Echt een prachtig stadje ,vol met kunstwerken,leuke huisjes kortom een plek om eens te rusten na 27 km.Dit stadje straalt echt rust uit.Na een uurtje loop ik naar de camping langs de  Creuse.Ik loop het terras op op en wordt ontvangen door Angela een ambitieuze en lieve vrouw die daar het café restaurant runt.Ze komt uit Nederland en spreekt dus haar talen.Ik ga eens lekker zitten en ga in gesprek met een Franse pelgrim,Fabien,een jongen uit Besancon en die op pad is naar Santiago.Inmiddels krijg ik een berichtje dat mijn hutje klaar is ,dus ff douchen.Om 7 uur tref ik Fabien en we eten gezamenlijk.Ik geef hem wat levenslessen en besef het leeftijdsverschil.Na het eten wordt ik  bedankt met een Choufke.Ik ga mijn hutje in en schrif mijn blog en dan ga ik zzzzzzzzz🛌🛌

a demain

1. Daisy:
    3 mei 2022
    Wat een mooie foto's, het is daar wel heel mooi! Welterusten en succes voor morgen 😘
  2. Jim:
    3 mei 2022
    Hey opa wat is het daar mooi🤩veel succes nog met lopen groetjes Jim♥️
  3. Rinie van Gastel:
    3 mei 2022
    Hé Robje. Lache foto van jou. Natuurlijk ook hele mooie foto’s v d natuur. Angela. Keukbyich ff Nederlands kletsen met n choufje erbij. En nog steeds n stokbrood aan je rugzak. Tot morgen. Truste
  4. Rita:
    3 mei 2022
    Geweldige fotos weer en wat een verhaal weer. Truste en goede reis morgen. Groet Ad en Rita
  5. Marianne:
    3 mei 2022
    Wat een luxe weer shampoo te hebben hihihi, gelukkig voor je dat de winkel open is . Groetjes Marianne Broekmeijer
  6. Jan v Deursen:
    4 mei 2022
    Tis een aardigheid om jou verhalen te lezen ,als ik goeie pootjes had zou ik er veel zin in hebben om ook zo n tocht te lopen ,Toy toy hou vol ,en schrijf door
    gr Jan v deursen