Van Ostabat naar Saint Jean Pied de Port 22km

21 april 2023 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Gisterenavond gezellig wat gebuurd.Het begint ook wat meer internationaal te worden Australie,Zwitserland,Oostenrijk.In Ostabat komen er een paar routes bij elkaar,dus ook meer mensen die je tegen komt.Slecht geslapen in een benauwd hok met vier man,dus half zeven eruit.Inpakken,ontbijtje en op pad.Het is een competitie tussen de zon en de wolken wat mooie plaatjes oplevert,maar rond half negen wint dan toch de zon.Het is een prachtige route,en ik merk dat er hier ook meer aandacht aan besteedt wordt.Voetpaden langs de D wegen en zelfs een knipperlicht dat waarschuwt voor overstekende pelgrims.De route loopt dan dwars door een wei met schapen en daarna door een paar kleine buurtschappen,met prachtige boerderijen en huizen.Het is een aparte bouwstijl hier in Frans Baskenland.In Saint Jean de Vieux stop ik voor een drankje en ook hier kom ik steeds meer wandelaars tegen.Na een klein uurtje kom ik dan aan in Saint Jean Pied de Port .Het stadje waar ik al zoveel over gehoord en gelezen heb.Ik loop door de beroemde poort en ik wandel zo een grote toeristenfuik in.Zo veel mensen met een rugzak ,en bij het pelgrims kantoor een lange rij..Ik ga naaar mijn onderkomen en ga rusten en eens kijken voor de komende dagen.Morgen een rustdag,dus geen blog. a apres demain

1. Marianne:
    21 april 2023
    Beentjes omhoog en geniet van je rustdag 😊
  2. Daisy:
    Geniet van je rustdag☀️☀️
  3. Rita:
    Lekker rusten Rob🌞🌞
  4. Jaap Harthoorn:
    22 april 2023
    Mooie tocht was het en dan de ‘toeristen fuik’. Ja, ‘t rustige solo wandelen is voorbij. Nog een tip: reserveer je verblijf, om te beginnen in Roncesvalles. En dadelijk: De Pyreneeën! Geniet ervan, Rob 😎
  5. Carla:
    Rustige dag vandaag! Groetjes
  6. John:
    22 april 2023
    Het levert inderdaad mooie plaatjes op met die laaghangende bewolking waar de bergtoppen doorheen pieken.
    Geniet van de rustdag 🍺👍
  7. Ardie:
    23 april 2023
    Wat een avontuur,leuk om je blog te lezen
  8. Jolanda Janssen:
    6 mei 2023