Van Sauveterre-de-Béarn naar Ostabat 28km

20 april 2023 - Saint-Palais, Frankrijk

Vanmorgen om 7 uur vertrokken,eerst nog even door het prachtige stadje gelopen en daarna zo,n 3km langs een hele drukke weg met veel vrachtverkeer.Niet echt mijn ding,maar daarna gelukkig rechts en over hele rustige weggetjes.Ik ben inmiddels het laatste departement binnengelopen,voor de Spaanse grens,Pyrenees Atlantique.Ik kom nog langs een oude grenspaal van het koninkrijk Navarra,dat wil dus zeggen dat de grenzen toen anders liepen want Navarra is nu een Spaanse provincie..Maar goed ze zullen zich wel te tent uit gevochten hebben,want zo ontstaan grenzen.Wat ook opmerkelijk is de taal.Dit is Frans Baskenland en wat ze hier spreken weet ik niet,maar ik versta er niets van.Even later loop ik zo een prachtige ansichtkaart binnen,wat een mooi landschap.En over prachtige kleine weggetjes loop ik Saint Palais binnen ik ga hier eens lekker eten want ik kom vandaag niets meer tegen.Onder het genot van een Leffe lekker uitbuiken en dan ga ik weer op pad naar Ostabat.En hoe simpel het s,morgens liep hoe zwaarder het s,middags wordt.Het begint licht te klimmen langs de weg maar dan ga ik rechtsaf een rotspadje op en stijg naar zo,n 300 meter.Maar daar krijg je ook iets voor terug.Ik zou zeggen een oogorgasme,zo,n prachtige vergezichten.Bij een kapelletje ga ik eens ff zitten en laat het op me inwerken.Prachtig dat kleine stipje dat door zo,n landschap wandelt.Ik loop verder naar beneden en ben nog zo,n 3km van mijn overnachting af.Maar die vallen ff tegen stukje naar beneden,het dubbele omhoog en dat een keer of drie.Bekaf kom ik bij de gite aan in Ostabat.Er staan al 5 Franse dames te wachten en de vrouw vand gite komt er net aan.Ik krijg het laatste bed ,boven in een stapelbed.Maar we gaan het zien,ik zit tussen de hagedissen ,lekker op een terras deze blog te schrijven en met een prachtig uitzicht a demain