Van Pamplona naar Puente La Reina 25km

26 april 2023 - Puente La Reina, Spanje

Vannacht slecht geslapen,benauwd hok en constant geroezemoes.Half acht weggelopen en dan duurt het nog een hele tijd voordat je Pamplona uit bent.Maar dat staat heel duidelijk aangegeven,overal bordjes en pijlen en ook gesplitst voor wandelaars en fietsers.Na een uurtje loop ik weer in de stilte tussen de weilanden.Een glooiend landschap waar je in de verte al kunt zien waar je straks loopt.En het begint te klimmen tussen de prachtige koolzaad velden en het graan,hoe hoger ik kom hoe mooier de ansichtkaart kaart wordt.In een klein dorpje pak ik wat van die zoete lekkernijen en een colaatje,suiker moet op peil blijven.Het pad klimt verder omhoog en na een steile klim kom ik bij een monumentje.Blijkbaar hebben er een paar,in het verleden het loodje gelegd.Verder omhoog en na een steile eindklim kom ik op de top,bij wel een heel bekend punt.Dit heb ik al 100 keer voorbij zien komen in al de films en social media.En nu ben ik er zelf,een markant punt.Een gigantisch uitzicht over de hele streek op 800 meter hoogte.Maar ja dat betekent ook dat we nu gaan dalen,en dat gaat weer over de kleine uitglij paadjes.Ik laat iedereen voor gaan,en kuier langzaam in de stilte naar beneden,genietend van het uitzicht voor me.Onderaan in het dorp pak in een paar pintxos en een biertje en vervolg de route tot in Puente La Reina..Mijn overnachting is weer in zo,n snurkhol ,maar ik lig onder en naast de raam ,en die gaat open vannacht.Ff douchen en al mijn was in de machine.Duurt even,dus ik heb tijd om deze blog te schrijven en te genieten van het uitzicht.

Hasta manana

1. Rinie van Gastel:
    He Rob. Weer mooie foto’s etc
    Maar heb jij ook van die prikstokken om te lopen. Ik ben benieuwd naar de Pyreneeën
    Succes verder
  2. Rob:
    26 april 2023
    Ik heb maar een stok,en de Pyreneeën ben ik inmiddels over
  3. Marianne:
    26 april 2023
    Mooi al die gele bloemen , en die Iglesias bus was dat een soort kerkje in de bus ?
  4. Carla:
    26 april 2023
    Mooie dag weer! Fijne avond en tot morgen!
  5. Manu en Wilma Versteegh:
    Hey Rob,
    Prachtig landschap en wat ga je goed......ben je nu in Baskenland ?? 😃..maar wel n drukke route...pfff ...🤨 het ga je goed en kijk uit met afdalen.
    Gr. van Manu en Wilma
  6. John:
    26 april 2023
    Hey Rob, heb weer genoten van je prachtige verhalen. Het is daar inderdaad wel drukker dan ik had verwacht en ik verwonderde mij over het stierenrennen in Pamplona ik dacht dat dit pas in juli was.
    Geniet van een heerlijke avond en succes weer voor morgen.👍