Van Zubiri naar Pamplona 21km

25 april 2023 - Pamplona, Spanje

Gisterenavond nog gezellig gegeten met Lowie en dankzij mijn oordopjes weer goed geslapen.De Camino tamtam gaat ook weer rond.Gisteren verschillende mensen afgevoerd naar het ziekenhuis vanwege valpartijen op de gladde route,en ook in mijn hostel 3 mensen die de bus gaan nemen vanwege val blessures.Ook is eenCanadees vrouwke haar portemonnee kwijt met paspoort,pasjes en geld.Tsja dat is ook Caminoleed.Vanmorgen vroeg op pad,ik ontbijt wel ergens op de route.Het heeft de hele nacht geregend en hoewel de regen is gestopt,is het gewoon 100 procent vochtig.De route gaan weer verder over kleine rotspadjes en het is weer klimmen en dalen en dan vooral door de modder.Ik geniet van de omgeving,maar ik loop nooit alleen.Dus de pas er maar weer eens flink ingezet en zo,n 50 mensen ingehaald,zodat ik tenminste het gevoel heb dat ik alleen loop.Ik heb hier wel een beetje het Vierdaagse gevoel bij,en helemaal als ik zie hoe sommige mensen lopen.Maar goed ieder zijn Camino.Ik kom alleen nergens een barretje of zoiets tegen,dus pak ik een korte pauze en eet wat fruit uit de rugzak.We klimmen nog een steile berg op en ik zie in de verte Pamplona al liggen,maar eerst nog een steile afdaling te overwinnen.Het is werkelijk spekglad en er zullen vandaag wel weer een aantal sneuvelen,maar ik loop langzaam door de voorstadjes richting centrum Pamplona.En daar kom ik rond half een aan bij mijn snurkpaleis.Ik spring gelijk onder de douche ,maak mijn bedje klaar en ga eens op zoek naar een brunch.En dat is niet zo moeilijk hier,bij een barretje om de hoek pak ik een paar Pintxos,zo heten hier eigenlijk alle snacks met een stokje erdoor,en ze zijn super lekker.Ik loop verder en bezoek de Kathedraal Santa Maria en verbaas me over de hoeveelheid goud en zilver.Ook het stadhuis is prachtig en daar naast bij een leuk barretje,ga ik ff zitten te genieten.En hier kom ik dat Canadees vrouwke tegen,die haar portemonnee kwijt was.Jenny heet ze,en ze heeft al haar spul terug.De Auberge in Roncevalles had haar gebeld en ze heeft van iemand 20€ gekregen om de bus terug te pakken en haar spul weer op te halen.Zo zal ik vanavond de Camino tamtam weer op de hoogte stellen.Ik loop verder door het prachtige Pamplona of Iruna in het Baskisch,want dat is nog wel een punt hier.Ik ga terug naar mijn Hostel voor een dutje maar na een half uurtje komt de twee nichtjes uit Engeland weer binnen en dan is het met de rust weer gedaan.Ik ga op een terrasje zitten bij de Kathedraal,waar het schijnt dat Hemingway hier een boek geschreven heeft.Ik schrijf dan wel geen boek,maar wel deze blog.

Hasta manana

1. Rita:
    Je schrijft wel als Hemingway. Leuke dag maar jammer voor
    De blessures allemaal. Uitkijken Rob en een goede dag morgen!!
  2. Daisy:
    25 april 2023
    Super mooie foto s pap! Goed uitkijken en succes voor morgen 🍀
  3. Marianne:
    25 april 2023
    Whaaaaw wel stijl en nat ja dat is opletten . Wat me ook opvalt is de vele paarden, mooi hoor . En is een mooie stad Pamplona .
  4. Julia:
    25 april 2023
    Mooi daar midden in de natuur en paarden in het wild👍
    Opletten voor de glibberige paden🥾
  5. Jess:
    26 april 2023
    Een avontuur om hm met je mee te lopen..,.