Van Perigueux naar Saint Astier 27 km v

14 mei 2022 - Saint-Astier, Frankrijk

Goed geslapen en na het ontbijt weer vertrokken.Moest wel even kijken ,want de route splits hier eigenlijk.Je kun namelijk ook over Bergerac lopen.Maar daar ben ik al eens geweest,dus de andere route.Ik loop het oude Perigueux weer in en daar is markt.En ja daar zijn deFransen weer goed in,zondagmiddag alles dood,zaterdagmorgen om acht uur met zijn allen in de kroeg.Ik koop bij de groenteboer 2 appels,2 bananen en een kiwi.Hij vraagt of ik gele bananen of groene bananen wil.Ik zeg voor de grap doe maar rooie.Hij komt aan met 2 paprika’s.Touchez.Ik ga eens op een muurtje zitten om de boel te bekijken en peuzel de kiwi op.Dan komt de groenteboer met een tweede kiwi en een doekje voor mijn plekhanden,en die is van hem..Ik loop de markt af en iedereen wenst me bonroute en courage.Ik krijg het er tenminste warm van.Nou had ik gisteren de route al eens bekeken,we zouden naar Saint Astier gaan.Maar de oorspronkelijke route gaat weer een hele klimpartij worden,terwijl k op mijn kaart zie dat je over prachtige aangelegde fietspaden ook naar dat dorp kunt lopen kilometers het zelfde,maar geen klimmen.Ik loop op mijn gemak verder over het fietspad en langs de rivier de L,Isle.Temperatuur is inmiddels opgelopen tot 33 graden en geheel bewolkt,maar het loopt lekker in de schaduw.Ik had uitgekiend dat ik om 12 uur in Gravella zou zijn ,bij een restaurant.En ja ,weer gesloten.Ik pak aan de overkant bij een barretje maar een een vloeibare boterham,en die smaakt voor geen meter.Tap waarschijnlijk de laatste 2 jaar niet schoongemaakt.Ik stap maar weer verder,en ga  nazo,n 3 km ,mijn rugzak maar weer leeg eten.De laatste 5 kilometers gaan dan toch in de felle zon en ik moet denken aan het liedje van Lady Gaga,Arizona skys,are burning in my eyes.Alleen zijn het hier de Dordogne skys.Rond 3 uur kom ik aan bij de camping,de madam komt gelijk naar buiten en heet me welkom.Vanacht is het niet Soestdijk,maar paleis Noordeinde.Een plastic tent genaamd Belaphil met 4 bedjes.Ik ga het dorp maar eens in voor wat kleine inkopen .Terug op de camping is mijn tentgenote ook gearriveerd.Een Française die ik vanmiddag al had verrast,toen ze haar boekje was verloren.Dat had ik gevonden,en voorkwam dat ze 3 km.terug moest lopen.Ik ga nog ff terug naar dorp voor een plate du jour en ga zo meteen mijn mandje in

a demain

1. Daisy:
    14 mei 2022
    Wat een ellende dat steeds toch alles dicht is. Wel weer hele mooie foto's en wat een mooie slaapplaats😂 welterusten en succes voor morgen weer😘
  2. Rinie van Gastel:
    14 mei 2022
    Met hoeveel in zo’n tentje ? Leuke foto’s en weer n slang zie ik
  3. Nico van de Rijt:
    Hoi Rob,
    Wat een avontuur. Leuk om je verhalen te lezen. Een goede reis verder.
  4. Marianne:
    14 mei 2022
    Poe Poe wat is het warm om te lopen .
  5. Julia:
    14 mei 2022
    Hoi Rob ,draag een warm hart toe aan de man die jou wat extra fruit geeft❤️
    Temperatuur heftig om zoveel te lopen🥾
    Veel drinken( water ☹️)
    Truste💋
  6. Leon Maes:
    15 mei 2022
    hoi Rob,even terugkomend op gisteren, als ik lees hoe druk het soms is, kan ik me indenken dat je soms heel blij bent met Soestdijk en andere spullen.!goeie reis morgen.
  7. Rita:
    15 mei 2022
    Hoi Rob. Wat een dag weer in die hitte. Het blijft een prestatie met die zware rugzak en dat klimmen. Jammer dat zoveel dicht is. De fotos zijn weer prachtig. Gister nog op verjaardag je mooie dochters gezien en 1 kleindochter. Altijd leuk en gezellig. Succes vandaag. Groetjes