Van Savieres naar Troyes 19 km

5 mei 2019 - Lavau, Frankrijk

Een heel pover ontbijtje bij Madam en we zijn klaar om te gaan.Dat wil zeggen alleen nog schoenen aan doen..Maar die zijn bevroren,moesten van Madam buiten blijven.Ik ga toch nog even terug om een föhn te halen en de schoenen wat te ontdooien .We zijn er vroeg erbij 8 uur en wandelen langs de weg naar Troyes.Onderweg een bakkie koffie,nee geen bier,en we komen langzaam in de voorstadjes van Troyes.We zijn vertrokken met volle zon ,maar langzaam begint het te betrekken  en voor we Troyes on lopen begint het te regenen.Jas weer aan,hoes weer om en zo lopen we Troyes binnen.Prachtige stad,ik ben er al menige keer geweest op op onze tochten naar Guipy,hier altijd ff eten en drinken. Troyes is  een oude stad ,gesticht rond het jaar nul,en nadat het door de Vikingen was plat gebrand is het opgebloeid tot een belangrijke handelsplaats voor de Champagne.Tevens heeft de stad zijn naam gegeven aan de internationale eenheid voor gewicht aan edelmetalen de troy ounce.Dus mocht je ooit in de buurt zijn,niet overslaan.Voor onze overnachting zou ik ff bellen als we  bij de Cathedrale zijn.Maar geen gehoor.We gaan de stad in en gaan eerst iets eten .Daarna de cathedrale bezocht en natuurlijk een stempeltje gekregen.Maar het blijft regenen,dus weer een kroegje opgezocht .Hier krijg ik ook een telefoontje dat ze ons om 6 uur op komen halen.We rijden naar een buitenwijk van Troyes en weer komen we in een warm nest.De familie komt net van een bruiloft van hun dochter en we worden weer opgevangen.Er wordt een maaltijd voorgezet waar je ff mee mee vooruit kunt.Ook de gesprekken lopen vloeiend ,mijn Frans gaat steeds beter.Morgen brengt hij ons naar de Decathlon en zet ons op de route af.Voor nu slapen,en a demain

1. Daisy:
    5 mei 2019
    Wat een mooie foto's weer! Veel succes voor morgen
  2. Rita:
    Prachtige stad. Succes voor vandaag👍🙋
  3. Rinie van Gastel:
    6 mei 2019
    Succes verder Rob was weer een mooi verhaal. Wel fijn dat je de taal goed spreekt
    Ben je alleen gegaan en onderweg aangesloten bij wen groep of. ??
  4. Ad van der Heijden.:
    6 mei 2019
    Goed verhaal weer en mooie foto's. Succes.
  5. Inge:
    Super Rob, succes
  6. Marja van Amelsvoord:
    6 mei 2019
    Hee Rob, leuke verhalen joh. Lekker je droom achterna.
    Wij hebben je gemist tijdens de vierdaagse van Mallorca!!
    Heel veel leut onderweg en geniet ze.
    Groetjes Gerard en Marja