Van Thiviers naar Sorges 20 km

12 mei 2022 - Sorges, Frankrijk

Vanmorgen om half negen opgestaan,bijna klok rond geslapen.Koffie samen met een Franse pelgrim en op pad.Ik had het kunnen weten,de eerste 1500 meter echt steil omhoog,een goede warming up.De route loopt het dorp uit en dan rechts ,een mooi pad tussen de weilanden.Aan het eind een klim omhoog en ik kom langs een vervallen boerderij en dan ineens komen er 3 border collies aangeblaft,ze happen naar mijn kuiten en zijn echt agressief,ik schreeuw een paar keer en zwaai met mijn stok,maar ze blijven aanvallen.Todat ik er een recht op zijn snuit mep met de stok,deze druipt af en die andere twee erachter aan.Met mijn rikketik twee frequenties hoger loop ik het pad af.Daar staat een man met een klein fototoestelletje en wil naar mij toekomen.Hij had het geschreeuw gehoord en vroeg of ik gebeten was.Ik legde uit dat ze wel aanvielen maar dat ik er een geslagen had.Hij vertelde dat daar een kluizenaar woonde en dat die honden iedere dag voor problemen zorgde.Hij scheen er 6 te hebben.Nou ja,ik loop verder en hoor de man tegen de buurman zeggen dat er weer een pelgrim aangevallen was.Ironisch is wel ,in mijn gesprekken met vrouwelijk pelgrims,is dit hun grootse schrik.De route gaat weer verder door prachtige bospaden en het begint te miezeren.Het is al heel de morgen bewolkt en had uit gekiend dat ik rond 12 uur in een dorpje zou zijn met restaurant.Dus ik loop door en kom nog een groep tegen uit Zwitserland,ZIj lopen een gedeelte van Limoges naar Bergeac en nou snap ik waarom alles iedere keer bezet is.Hun zijn met 16 man en dan is de opvang zo vol.Ik loop stevig door en heb voor de zekerheid de hoes maar over de rugzak gedaan.Ik kom in het dorpje aan en ja hoor,gesloten het staat leeg.En dan begint het harder te regenen,dus de regenjas maar opgevist en aangetrokken.Dit eigenlijk het meest voor mijn Appletjes want die hangen voor mijn borst.Het volgende dorp is 5km en dan ben ik er voor vandaag.Dus de pas er goed in,een paar keer geschuild onder wat bomen,zodat mijn broek droog bleef.Maar dat was valse hoop,ik moet rechtsaf en een kilometer door hoog gras dus ik wordt echt zeiknat.En dan begint het ook nog te onweren.600 meter verder zie ik een open werktuigen stal,maar dan duurt 600 meter lang.Daar geschuild tot de bui over was en zo loop ik als een verzopen kat Sorges in.Hier heeft een Poolse vrachtwagen zich helemaal klem gereden.Ja als navigatie zegt rechts moet je dat ook doen.Ik kom rond kwart voor twee bij de Auberge en kan nog net eten.Dus vlug droge spullen aan en bestel een truffel menu.Ik zit blijkbaar in een bekend truffel stadje.Ik had ze nog nooit gehad ,maar het smaakt heerlijk.En dan doe wat ik al die Fransen doen,een dutje.Rond 5 uur ga ik de was maar eens doen en nog wat inkopen voor morgen.En vanavond gewoon niks.Ik zal er de foto’s van gisteren ook nog bijdoen want er ging wat mis

a demain

1. Daisy:
    Die slang😯😯😯😯
  2. Julia:
    12 mei 2022
    Hoi, altijd weer vervelend als je van die vervelende viervoeters tegenkomt🐾
    Weer veel mooie foto’s gemaakt👍
    Hier nog steeds geen regen, veel 🌞
    Fijne avond en bon appetit🍴
  3. Carla:
    12 mei 2022
    Wat een avonturen weer, slang, honden en regen. Kan niet op!! Hoop dat dat morgen wat beter is.
    Fijne avond!!
  4. Claire:
    12 mei 2022
    The dog alarm didnt work 🤬🤬🤬
  5. Rita:
    12 mei 2022
    Vreselijk die honden en dat voor border collies. Dacht dat zijn van die lieverds. En dankzij grote groep rennen voor een slaapplek. Mooie fotos weer. Succes morgen
  6. Jolanda Janssen:
    12 mei 2022
    Agressieve honden, een slang. Hopelijk morgen een rustigere dag 😂! Weer genoten van je verhaal 👍
  7. Marianne:
    12 mei 2022
    De omgeving is prachtig maar die slang op de weg en die honden pfffff ik zou daar spontaan een stoelgang van krijgen 🤭 met al die kilometers zal je wel geen grammetje vet meer op je lijf hebben . Petje af 👍👍👍
  8. Rinie van Gastel:
    14 mei 2022
    Leuke reacties. Late reactie maar ik ook vakantie. Ja de honden is shit
    Toch knap met je stok